6.22.2011

İZMARİT

Sevgili Sertaç'ın İzmarit adlı hikaye kitabını beğendim ve sizlerle paylaşmak istedim.

''Onu tanımamız için okuluna yahut doğum tarihine ulaşmanız sizin için ne kadar önemli? bir isim, bir başkasının vermiş olduğu isim bir insan hakkında ne kadar bilgiye sahip edebilir sizi? ben size burada şu yaşta şurada okuyor desem ne değişir? belki normal ilişkişlerde olabilir ama bir yazar veya şair'de ne kadar etkilidir. '' işte böyle düşünen biri hakkında nasıl başlayacağımı bilememekteyim.




İlk olarak kendisinin yazdığı şiirlerle tanışmıştım, ilk çıkardığı kitap da Kronos'a Teslimim adlı şiir kitabıydı.Çeşitli dergilerde yayımlanan şiir kitabı dışında iki tane şiir derlemesine katıldı. Akabinde çıkardığı hikaye kitabını imzalayıp bana göndermiş, nasıl da mutlu oldum.





Kitap kısa kısa hikayelerden oluşuyor. Kitabı ilk elime aldığımda çok yorgundum. Normalde sürekli pozitif düşüncelerle beslenen ben ya karamsar hikayeler varsa performansımı düşürürse diye korkarak  ilk sayfayı açtım. İstanbul trafiğinde de öyle güzel gitti ki sormayın :) Kitap yetmiş sekiz sayfadan oluşuyor,istese de sıkamayacak bir yapıda.




Kitabın çok hafif olduğunu da söyleyemem, kimi zaman dokunaklı. Bazı hikayelerde kendinizden parçalar bulmanız muhtemel ancak sizi kıracak kadar ileri gitmediği de aşikar. Okurken keyif aldım çünkü kitaptakiler bana hiç yabancı değildi. İşte bu türk seneryosu diyeceğiniz bir bölümde gözümden kaçmadı tabi :)

İlk öykü kitabı tadında değildi siz de okursanız kitap hakkında söyleşi yapmak isterim.

Daha önceden bir şiir kitabı (Kronos'a teslimim), şimdi bir hikaye kitabı (İzmarit) ve şimdiler de bir roman yazma aşamasında olan sevgili İsmail Sertaç Yılmaz, bu güzel çalışmanı benimle paylaştığın için teşekkür ederim. Emeğine sağlık, başarıların daim olsun...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder